Novosti

Recesija i kriza uzimaju danak u trgovini

Negativne posljedice recesije

Prema podacima Federalnog zavoda za statistiku, u februaru 2009. godine u Federaciji BiH (FBiH) je ukupan promet u trgovini na malo sa PDV-om ostvaren u vrijednosti od 373.125.000 KM, što je za 8,1 odsto manje u odnosu na prethodni mjesec, odnosno za 13,4 odsto manje nego u februaru 2008. U ukupno ostvarenom prometu u trgovini na malo učešće poslovnih subjekata registrovanih u ostalim djelatnostima iznosi 193.910.000 KM ili 52 odsto. Ukupan promet bez PDV-a u februaru 2009. iznosi 190.129.000 KM. Promet od ostalih djelatnosti bez PDV-a poslovnih subjekata registrovanih u trgovini na malo u februaru 2009. iznosi 36.873.000 KM.

 

Posmatrano prema pretežnoj djelatnosti poslovnog subjekta, najveće učešće u prometu od trgovine na malo u februaru je ostvareno u trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavnicama u vrijednosti od 73.074.000 KM ili 19,6 odsto od ukupnog prometa u trgovini na malo, zatim u trgovini na malo gorivima i mazivima u vrijednosti od 37.341.000 KM ili 10 odsto i u trgovini na malo farmaceutskim, medicinskim, kozmetičkim i toaletnim proizvodima u vrijednosti od 26.338.000 KM ili 7,1 odsto. Posmatrano po trgovačkim strukama, najveći promet od trgovine na malo u februaru 2009. godine ostvaren je u nespecijalizovanim prodavnicama živežnim namirnicama 132.174.000 KM ili 35,4 odsto od ukupnog prometa u trgovini na malo, zatim motorna goriva i maziva 66.723.000 KM ili 17,9 odsto i ostale nespecijalizirane prodavnice 29.290.000 KM ili 7,8 odsto. Učešće svih ostalih grupa u ukupnom prometu od trgovine na malo je 38,9 odsto. Navedeni podaci odnose se na poslovne subjekte FBiH čije su jedinice u sastavu locirane na teritoriji FBiH. Poslovni subjekti FBiH čije se jedinice u sastavu nalaze na teritoriji Republike Srpske (RS), njih 44, u periodu od 1. januara do 28. februara 2009. godine ostvarile su vrijednost prometa u trgovini na malo uključujući PDV od 20.871.000 KM.

 

(onasa/comart.ba)